close

 

 

 

一直很喜歡這首歌

也很喜歡這位歌手--傑森瑪耶茲

個人覺得跟傑克強森一樣

都屬於樂觀派的歌手

在歌曲中總是用很輕快簡單的旋律節拍

來唱出心中的感受

不像那種常聽到愛到死去活來那一派的歌曲

不過其實都是一種表達 一種抒發

將心裡頭 腦袋裡頭的想法心情

透過歌曲表達出來

 

傑森瑪耶茲--少有的樂天派的歌手

安德魯覺得是很值得大家學習的態度

所以他的歌曲 他的歌詞

都有著他的個性與想法

安德魯我個人很喜歡

在這邊跟大家分享

 

其實這首歌算很久了

只是最近聽到又特有所感

剛好明天又是一年一度的中國七夕情人節

不曉得大家有什麼節目或安排呢

anyway

不管如何都希望大家能開心

帶著樂觀的心情去期待

上帝會有所應許的

祝大家情人節快樂

 

 

歌詞--------

Well youve dawned on me and you bet I felt it

我深深感受 你的出現帶給我的驚異

I tried to be chill but youre so hot that I melted

我想抱著平常心  但你的如火熱情

I fell right through the cracks, and now Im trying to get back

令我溶化 穿過縫隙 我墜落 我嘗試回到原來的生活

Before the cool done run out I'll be giving it my bestest

但在我熱情冷卻耗盡之前   我要對這份熱情付出我的全力

And nothings gonna stop me so dont go with convention

沒有任何事情能阻止我   所以別嘗試用慣例說服我

I reckon its again my turn, to win some or learn some

我猜這次輪到我了   去贏得些什麼 或是學些什麼

But I wont hesitate no more, no more

但我將不再遲疑 不再遲疑   

It cannot wait, Im yours

我不能再等待 我屬於你

Well open up your minds and see like me

所以 打開你的心   像我一樣期待這份愛情

Open up your plans and damn youre free

別固守著你原本的計畫  你將自由 

Look into your heart and youll find love, love, love, love

看進你的心底    你將會找到愛情

Listen to the music of the moment people dance and sing

愛情 傾聽此刻的音樂   人們在歌舞 

We are just one big family

我們其實很相近    

And its everybodys right to be loved, love, love, love, loved

愛與被愛 是每個人的權利

Well Ive been spending way too long checking my tongue in the mirror

我花了太多的時間   在鏡子前測試自己的說話方式

And bending over backwards just to try to see it clearer

彎腰傾身 我嘗試著想看清楚些

But my breath fogged up the glass

不過 鏡子卻被我的呼吸霧化

So I drew new face and laughed

所以 我畫了個全新的臉 開心地笑了

I guess what I've been saying is there aint no better reason

我猜 我想說的不過是 沒有比這更好的原因

To rid yourself of vanity and just go with the seasons

擺脫掉自己的虛榮心   讓一切順其自然

It's what we aim to do, our name is our virtue

這是我們該做的 成為善的化身

So I won't hesitate no more, no more

但 我將不在遲疑 不再遲疑

It cannot wait, I'm sure

我不能再等待 我很肯定

There's no need to complicate our time is short

別讓一切變複雜   我們沒有太多時間 

This is our fate, I'm yours

這是命中註定  我將屬於你

Well open up your minds and see like me

所以 打開你的心   像我一樣期待這份愛情

Open up your plans and man you're free

別固守著你原本的計畫  你將自由

Look into your heart and you'll find, the sky is yours

看進你的心    你會知道 無邊際的天空屬於你

So please don't, please don't, please don't

所以 請別再 請別再

There's no need to complicate

再也沒有需要去偽裝

Cause our time is short, and this will, this will, this is our fate

因為我們沒有太多的時間   這將會是 這就是命中注定

I'm yours

我屬於你


arrow
arrow
    全站熱搜

    發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()